live

PARALELE FIXE
Suntem originali, chiar putem impresiona o lume întreagă până la lacrimi. Dar, ineficienţi pentru că România nu a luat măsuri din timp. Aproape 28 de ani au trecut neânţelegându-se democraţia. Steagul tricolor făcut din corpuri umane în Piaţa VICTORIEI sunt pentru guvernanţi doar un semn categoric al neputinţei lor de a guverna. Topurile sau statisticile luate pe eşantioane de oameni nu reflectă starea de lucruri.
Greşelile trebuiesc plătite. Prea mulţi ani corupţii au avut acces la putere.
Chiar în paralel am urmărit şi Erovision 2017 pe TVR2. Cele 15 melodii selecţionate pentru a concura în semi-finale nu sar ştacheta celorlalalte melodii   care au fost în această competiţie, până acum. Doar o singură melodie prezentată în duet pare interesantă dar şi ea foloseşte un laic-motiv din muzica elveţiană, acel chiuit specific (german) care m-a urmărit tot timpul în excursiile mele pe munţii elveţieni. Mai lipsea talanca vacii pe care o am ca amintire. Poate au nevoie de ea să le-o împrumut!? Dar, ce e  foarte trist e că nu s-a făcut nicio aluzie la ce se întâmpla în paralel ÎN TOATA ŢARA, fix la aceeaşi oră de transmisie directă, LIVE!!!!!!
bianca

curcubeul din ochi

curcubeul din ochi
e ca vinul de Cotnari
te face sa iesi din tipare
ajungind la Mediterana
uneori are forma orizontului
cind cobor in infernul amintirilor
alterori are gustul othonelului
de la nunta mea de la ” 5 drumuri „
cert e ca nu pot transmite starea
decit celui care a sarit granitele
in cuibul meu din Haifa
bianca
sursa
rev. familiei, 06/03 martie, 2017

PARALELE DUREROASE

Paralele dureroase

La televiziunea israeliană am reuşit să văd lucruri care te bagă în depresie, mai ales la orele de vârf ale trasmisiilor. Daca nu-s atentate atunci se descoperă altă cale să te simţi într-o ţară în care nici respectul pentru bătrâni nu poate fi înţeles! Imaginile dintr-o Casă de Bătrâni din Haifa unde cei neputincioşi sunt manevraţi precum baloturile care se descarcă din vapoate au fost pur şi simplu dezolante. Mama mea( ZL) internată la un spital în Haifa după o comoţie cerebrală …  a rămas imobilizată 7 luni…Ea mi-a povestit că a fost scăpată în baie, după ce a fost suspendată cu nişte aparate de tavan , în duş. Am găsit-o plină de vânătăi! Mai mult, nu i se dădea mâncare în momentul când cerea ceva în idish sau era sărită intenţionatpentru că nu vorbea ebraică sau rusă! Lucrurile nu s-au schimbat după ani de zile! Imaginile cu batrânii care devin „siudi” la vârsta de aur sunt cutremurătoare. Mă întreb ce viitor avem să nu fim u m i l i ţ i, noi bătrânii de mâine!?Dar, ce se poate face cu cei de azi dacă îngrijitorii angajaţi din Casele de Bătrâni nu sunt testaţi să poată ocupa acel loc de muncă?

BIANCA MARCOVICI

GAZETA ISRAEL