paranteze

poezia muzicii 

 

După un concert de excepție al orchestrei simfonice din Haifa dirijată de Vag Papian (și-a pierdut băiatul  ca soldat la granița  cu Gaza) interpretând Simfonia nr. 1 de Schuman, Berlioz, o piesă ungară, am putut să ascult  concertul meu favorit interpretat la vioară de Michael Shachman. Mă refer la concertul în do major al compozitorului P.I.Ceaikovski, concert de vioară , piatră de încercare foarte serioasă (precum concertul de   Paganini) care a avut interpretări nostalgice începând cu:  violoniștii David Oistrach, Iascha Heifetz, Jashua Bell, Janine Jansen  Itzhak Perlman. Entuziasmul meu (bine dozat ) a fost însă  redirecționat spre un copil de 16 ani. Un băiat mare care studiază de la 6 ani alături de alți trei frați, în clasa profesorului și tatălui lor Hagay, aici în Israel în inima noastră. E o mândrie deosebită să asculți  asemenea concert primit de public cu aplauze puternice. Copilul nostru a cântat chiar și o piesă solo a lui Fritz Kreisler.

Talent precoce, Michael a  interpretat și studiat alături de Ivri Gitlis, Itzhak Perlman, Șlomo Minsk primind numeroase premii și elogii aici și în străinătate. Sunetul viorii absolut ieșit din comun, plin, viguros, impecabil, fără a simți diferența față de virtuoși  cunoscuți și ascultați pe toate undele,  nu pot decât să-i urez carieră fructuoasă. Să-mi exprim dorința ca, cei ca el să fie scutiți de armată, pentru ca degetele lui să nu fie tocite de arme purtate în mână  sau, să fie nevoit ca și alți talentați soliști să plece din țară! Mi-am amintit de fetele mele care au studiat vioara în România dar , mai pe urmă au ajuns soldate în armata israeliană, după Alia!

BIANCA Marcovici

ultima apariție Gazeta Israel, aprilie, 2019

poeta își întrerupe activitatea jurnalistică

 

 

Lasă un comentariu