Concertul l-am ascultat joi seara unde celebrul violonist român Alexandru Tomescu a interpretat modernul concert de vioară Al. Glazunov, concert inspirat pentru talentul său ieşit din comun
Vioara sa marcată Stradivarius, cumpărată de Statul Român şi predată lui de la Ion Voicu considerată de patrimoniu, are un sunet şi o rezonanţă nexprimabilă în cuvinte. Doar dacă îţi poţi închipui cum a cântat Menuhin ca un tot, contopit cu vioara, la fel a fost interpretarea tânărului violonist în acest concert fantastic. Pe Alexandru Tomescu l-am ascultat şi în Integrala Capriciilor lui Paganini cu altă ocazie. Dar pe undeva dirijorul Vasily Petrernko şi orchestra filarmonii Regale din Liverpool Royal Orchestra interpretând simfonia nr. 1 de Serghei Rachmaninov şi un biss, „Dansul bărbaţilot” dintr-o operă a aceluiaş autor a strălucit, a eclipsat orice apariţie. Nu pot să nu remarc ţinuta şi dirijorului, impecabilă dar mai ales din noua generaţie, foarte tînără, doar ajuns la vârsta de 39 de ani, blond zburlit însă cu o baghetă de aur. Un concert de mare echilibru, FIECARE MUZICIAN FIIND UN VIRTOS , am fos entuziasmată până la lacrimi. Oricum postul de televiziune Mezzo care dă mereu reluări , concerte, opere balete, Intermezzo sper să preia şi câteva din momentele de la acest Festival emerit, George Enescu unde marile orcheste se întrec într-o competiţie a perfecţiunii, echilibrului , virtozităţii şi, mai ales a cunoaşterii lor- pe viu. Sala Palatului, mereu criticată pentru audiţii eşuate a reuşit să poată oferi transmisii directe la TVR2 cu o echipă de profesionişti specializaţi
„Au mai concertat în aceste ultime zile, la Sala Palatului, muzicienii Orchestrei Filarmonice din Israel. Un uimitor colectiv simfonic dată fiind sonoritatea preţioasă a corzilor, în mare parte un dat al şcolii violonistice ce provine din partea de Sud a Rusiei… Simfonii datorate acestor creatori constructori care au fost Anton Bruckner, Gustav Mahler, Arnold Schoenberg.” Scrie în „România Literară” criticul muzical Dumitru Avachian
Şi totuşi am sentimentul că aş fi putut fi solistă, dacă aş fi continuat să studiez vioara. Mă gândesc cât trebuie de investit în copiii noştri sau în nepoţi. Dar eu am rămas la Capriciul nr 13 de Pagani …Nu mai era mult, până la 24…Dar am clacat
Am rămas numai cu nostalgia
BIANCA